espati.lv

5-minūšu miega priekšrocības

5-minūšu miega priekšrocības

Autors: Marta Kukarane, espati.lv
Foto: bigstockphoto.com
2010. gada 28. janvāris

>   Izdrukāt
>   Nosūtīt
Ir jauks rīts un darbi tev iet no rokas.  Tu esi labi izgulējusies, ieturējusi lieliskas brokastis un tagad čakli pildi savus darba pienākumus. Pēc sātīgām pusdienām tu ķeries atpakaļ pie darba, un kādu brīdi pavadot pie datora, sāc drudžaini mirkšķināt, lai neaizmigtu...

Vēlme nosnausties tevi kauj vai nost. Un tieši tajā brīdī ienāk tavs priekšnieks un pieķer tevi ar aizvērtām acīm. Bet iedomājies - viņs pasmaida un pat ļauj tev piecas minūtes pasnauduļot, jo zina - pēc tam spēsi strādāt ar divkāršu sparu. Saki - nevar būt? Tad sadūšojies un paskaidro, ka pasaulē to sauc par power nap (kas latviski varētu skanēt kā spēcinošā snauda) un paskaidro tās priekšrocības.

Daudzi maldinoši uzskata, ka šāda vēlme nosnausties rodas pēc smagas pusdienu maltītes vai vienkārši miega bada dēļ. Ir arī viedoklis, ka nosnausties vēlas tikai slinkie un neaktīvie. Bet laika gaitā jau ir vairākkārt pierādīts, ka šādi īsi snaudas starpbrīži dienas garumā nāk tikai par labu. Tie padara cilvēku enerģiskāku, "svaigāku" un arī produktīvāku darbā.

Šāda iesnaušanās var ilgt no piecām līdz pat trīsdesmit minūtēm (protams, ja ir iespēja šādi dienas vidū atpūsties). Ieteicams izstaipīties un dziļie ieelpot un izelpot pirms un pēc snaudas, lai izvairītos no pēkšņas pamošanās šoka, kas var traumēt nervu sistēmu. Bet šādai atpūtai nevajadzētu ilgt vairāk par četrdesmit minūtēm, jo tādā gadījumā cilvēks jau ieslīgst dziļajā miega fāzē. Snaust arī nevajadzētu pēc četriem pēcpusdienā, jo tas var radīt iemigšanas problēmas vakarā, kā arī, pamostoties dziļā pēcpusdienā, tu vari kļūt īgna un gražīga kā mazs bērns.

Īsās snaudas priekšrocības

- Viena no galvenajām prieksrocībām - mazā snauda palielina koncentrēšanās spēju un darba produktivitāti.

- Snauda palīdz arī mazināt stresu, ko ķermeni šajā laikā pilnībā atslābinās.

- Snauda plīdz atjaunoties šūnām, pozitīvi iedarbojas uz sirdsdarbību, kā arī saved kārtībā hormonālo sistēmu.

- Īsās snaudas ļoti palīdz studentiem un maiņu darbiniekiem. Miega bads, ko izraisa neregulārs darba grafiks, var tik kompensēts ar maziem iesnaušanās pārtraukumiem, lai saglabātu modrību nākamajā dienā.

- Iesnaušanās līdz arī gadījumā, ja iepriekšējā naktī maz gulēts, jo ir svarīgi gulēt tik daudz, cik ķermenim nepieciešams. Miega bads kalpo par iemeslu dažādām veselības problēmām, piemēram, dieabētam un hormonālajiem traucējumiem.

- Snaušana palīdzēs arī aktivizēt mācību procesu un uzlabos atmiņu. Īsais miegs pasargā smadzeņu šūnas no "pārdegšanas" pārslodzes dēļ.

- Maza atpūta palīdzēs arī jaunu ideju radīšanā un lēmumu pieņemšanā.

- Bieži vien tev šķiet, ka esi pārāk nogurusi, lai nodotos jebkādām fiziskajām aktivitātēm. Ja atradīsi laiku, lai mazliet nosnaustos, tev pietiks spēka arī kādai sporta nodarbībai.

Protams, atceries, ka ideālajā variantā tev atpūtai bez īsās dienas snaudas būtu javelta vismaz astoņas stundas. Kā teica slavenā modes māksliniece Koko Šanele: "Nekas nav tā vērts, lai es paliktu nomodā ilgāk par divpadsmitiem naktī".


Saistītie raksti

Tas, ko tu pati par sevi domā, var ietekmēt tavu skaistumu!

Vai Kleopatra patiesi bija skaistule?

Vai tavs mazais labi guļ?

Jauns vīrieša - modeļa tipāžs iekaro pasauli

Skaistuma etalons vai stereotipi



Pastāsti draugiem: draugiem.lv twitter.com twitter.com

> Komentēt

Niks (viesis), 2010. gada 30. janvāris, 10:22

A kā raksta autore iedomājas šo snaudu? Ar seju uz tatastatūras? ...Ļoti īpatnējs piedāvājums.

Ziņot par nekorektu komentāru
Anna (viesis), 2010. gada 30. janvāris, 13:36

Nu kāpēc uz reiz ar seju uz tastatūras! Piemēram, man darbā pusdienslaiks ilgts stundu. Tā kā ēdnīca ir ļoti tuvu tai pašā ēkā, vēl pietiek laika arī pasnaust, es to dažreiz tā arī dau, uzliekot galvu uz rokām, daži kolēģi pas\'ēz atpūtas istabā, bet saprotu, ka daudziem tādas iespējas nav. Sen jau ar kolēģiem smējāmies, ka vajadzētu katrā birokā atpūtas telpu ra dažām gultām, kur uz minūtēm 20 atplūst :D Studentu gados garajā starpbrīdī tāpat uz sola snaudām, bet lielākais miegs tomār nāca pēc lekcijām, braucot mājās trolejbusā.

Ziņot par nekorektu komentāru
Kraa (viesis), 2010. gada 31. janvāris, 23:40

Mums darbaa ir forshas, tiiras tualetes. Ja ir vajadziiba, 10 minuutes tur nosnauzhos. Apseezhos uz poda vaaka, uzlieku modinaataaju peec 10 min un lieta dariita. Pavisam cita straadaashana peec tam, var raut liidz veelam vakaram. Bet nu tas taa, ekstremaaliem apstaakljiem.

Ziņot par nekorektu komentāru
dolce vita (viesis), 2010. gada 1. februāris, 10:02

Pēc pusdienām parasti uznāk slinkums, nevis miegs. Toties viņš nekad neizpaužas, ja ir daudz un interesanta darba:) Tā, ka vajadzība pačučēt - reāli liecina par totāli rekalsētu darba režīmu, kas savukārt liek padomāt - vai te nenoderētu kāda optimizācijas kūre...

Ziņot par nekorektu komentāru
oldziite (viesis), 2010. gada 1. februāris, 10:06

Citreiz man ir ienaacis praataa paguleet diendusu briivdienaas. Un es skaidri zinu, ka - ko nu nevajag dariit - tas ir - guleet pa dienu. Pec tam juutos ne cepta ne vaariita - itkaa paaris tanki un kosmiskie kugji buutu pari parbraukushi.

Ziņot par nekorektu komentāru
1  2  3  4  


kontakti    |    reklāma    |    espati.lv    |    kļūsti par autoru    |    saistību atruna