espati.lv

6 padomi, kas palīdzēs IEMĀCĪTIES dzert ŪDENI

6 padomi, kas palīdzēs IEMĀCĪTIES dzert ŪDENI

Autors: Krista Leškēviča
Foto: fotalia.com
2014. gada 18. februāris

>   Izdrukāt
>   Nosūtīt

Viegli jau pateikt – dienā tev jāizdzer pietiekošs ūdens daudzums. To, ka tas nav tik vienkārši, zina vai ikviena, kas centusies šo veselīgo paradumu ieviest savā ikdienā. Šoreiz runāsim par to, kā tad iemācīties dzert ūdeni? Kā sevi pieradināt ik dienu izdzert nepieciešamo ūdens daudzumu? Piedāvājam tev padomus, kas palīdzēs tev iemīlēt ūdens dzeršanu!

NOSKAIDRO – CIK ŪDENS KATRU DIENU TEV JĀIZDZER, UN KĀ TO PAREIZI DARĪT! 
Pirms sāc dzert ūdeni, noskaidro, cik daudz tas tev katru dienu nepieciešams. Kā jau rakstījām publikācijā ŪDENS un tavas ādas SKAISTUMS – pastāv būtiskas SAISTĪBAS, pastāv formula, pēc kuras vari aprēķināt sev nepieciešamā ikdienā izdzeramā ūdens apjomu, tāpat ņem vērā laika apstākļus (ļoti karsts vai ļoti auksts) un veselības stāvokli (piemēram, ja esi saslimusi un ir augsta temperatūra, ūdens ir jādzer vēl vairāk). Kad esi sapratusi, cik daudz ūdens tad tev dienā jāuzņem, integrē šo daudzumu savā ikdienā. Attiecīgo ūdens daudzumu vienmērīgi sadali visā dienas garumā, sāc savu dienu ar 1,5-2 glāzēm ūdens, kas ir istabas temperatūrā, dzer ūdeni starp ēdienreizēm, kā arī glāzi ūdens vismaz 15 minūtes pirms kārtējās maltītes (tādējādi, būsi sagatavojusi gremošanas sistēmu ēdiena uzņemšanai, kā arī tev negribēsies tik daudz apēst, kas savukārt, nāks par labu figūrai), ūdens dzeršanu pēc ēšanas vari atsākt pēc aptuveni 1,5 stundām.

PIERADINI SAVU ORGANISMU! 
Labs ieteikums ir pamēģināt kādu laiku dzert tikai tīru ūdeni, jo paejot noteiktam laikam (parasti tās ir trīs līdz četras nedēļas), organisms ļoti pierod pie šī paraduma. Un izveidojas situācija – jo vairāk ūdens tu patērē, jo vairāk organisms tev to pieprasa. Un runa ir tieši par tīru ūdeni, nevis kafiju, dažādām sulām un citiem saldinātiem dzērieniem. Ideālā gadījumā ar laiku, pieturoties pie ūdens dzeršanas paraduma, tev citi dzērieni, piemēram, sulas, limonādes un tamlīdzīgi, sāks šķist pat šķebinoši saldi un ar tiem slāpes remdēt nebūs vairs iespējams. Kā saka – pie laba ātri pierod! Un tieši tā tas ir arī ar mūsu organismu – sajutis to, kādu labumu ūdens tam spēj dot, tas pats sāk tev pieprasīt patērēt tīru un kvalitatīvu ūdeni ik dienu.

APVIENO ŪDENS DZERŠANU AR PATĪKAMO! 
Svarīgi ir ūdens dzeršanu padarīt par patīkamu nodarbi. Ņemot rokās ūdens glāzi, domā par pozitīvo, ļauj sev uz mirkli atpūsties no ikdienas steigas un darbiem! Nedzer ūdeni lielā steigā, dari to lēnām, pa malciņam – vislabākais daudzums esot 5 malki vienā piegājienā. Tas ir būtiski, jo ar liela ūdens daudzuma uzņemšanu lielā steigā, tavs organisms var nespēt tikt galā, kas savukārt var sagādāt netīkamas emocijas. Pamēģini dzerot ūdeni domāt par to, ka tieši šobrīd tu dari labu savai veselībai, skaistumam un organismam kopumā. Vēl būtiski ir ūdeni dzert skaisti – piekritīsi, ka ir atšķirība vai tu ūdeni dzer no pudeles, vai, piemēram, no skaistas glāzes! Un kādēļ gan lai tā nebūtu īpaša glāze, ko esi iegādājusies tieši ūdens dzeršanai?

 

IZVĒLIES KVALITATĪVU UN GARŠĪGU ŪDENI! 
Ūdenim ir jābūt tīram un kvalitatīvam, kas savukārt garantēs to, ka tas būs garšīgs. Un garšīgu ūdeni nav grūti dzert! Šī iemesla dēļ vislabākais ieteikums ir izvēlēties minerālūdeni vai ūdeni, kas ir filtrēts. Izvēloties ūdeni veikalā, vienmēr noskaidro, no kurienes tas nācis, kur un kā iegūts. Ja tava izvēle ir par labu minerālūdenim, tad zini, arī to garšas mēdz atšķirties, jo atšķirīgs ir minerālu daudzums, ko ūdens satur. Vislabākā izvēle – minerālūdens ar sabalansētu minerālu sastāvu, kas būs gan garšīgs, gan veselīgs. Lai dažādotu savu ikdienu, būtiski ir variēt ar ūdeni, ko patērē. Princips ir vienkāršs – pamaini ūdens garšas! Pēc izvēles pievieno ūdenim nedaudz citrona vai laima sulas. Tāpat derēs svaigas piparmētru lapiņas vai gurķa šķēlītes. Izmēģini arī svaigas, uz pusēm pārgrieztas zemenes. Šāda neliela ūdens uzlabošana, palīdzēs padarīt to interesantu. Protams, neaizmirsti arī par tādu lietu kā dzirkstošo jeb gāzēto ūdeni – arī tas atšķiras no parasta ūdens. Zini – arī izvēloties ūdeni ar burbulīšiem, ir vērts palūkoties uz etiķetes. Izrādās, ka arī gāzēts ūdens var būt gan mākslīgi veidots (gāze pievienota ražošanas procesā), gan dabīgi iegūts, kas, protams, maina arī ūdens garšu un veselīgumu.

PARŪPĒJIES, LAI ŪDENS BŪTU TEV LĪDZĀS! 
Protams, lai izdzertu pietiekamu daudzumu ūdens ik dienas, ļoti būtiski ir tieši tas, lai tev šis ūdens būtu blakus. Tamdēļ jau laikus parūpējies, lai glāze vai pudele tīra un kvalitatīva ūdens, būtu gan tavā darba vietā, gan, piemēram, automašīnā un rokassomā. Ja iegādājies ūdeni veikalā, padari to par rituālu ik rītu pirms darba vai pēcpusdienā pēc tā. Tāpat neaizmirsti par ūdens garšas variācijām – parūpējies, lai citrons, laims vai piparmētra (vai varbūt – visi) būtu tev pieejami arī, piemēram, darba vietā. Un – kādēļ gan vienu skaisto ūdens glāzi neieviest arī uz sava darba galda? Visi šie paņēmieni mudinās un palīdzēs tev izdzert vairāk ūdens ik dienu. Vēl labs padoms ir uzskaitīt savu ūdens patēriņu – piemēram, uz darba galda vai mājās pie ledusskapja ievies sev tabuliņu, kurā atzīmē, cik glāzes ūdens šodien esi izdzērusi, tas ļaus labāk disciplinēt un motivēt sevi!

ATCERIES PAR LABUMIEM, KO IEGŪSI! 
Tā jau ir – cilvēks pēc dabas ir visai tendēts uz to, ka no it visa, kas ar mums notiek, vai ko mēs darām, mēs vēlamies gūt kādu labumu arī sev. Tamdēļ ļoti būtiski ir reizi pa reizei pārcilāt prātā visus tos ieguvumus, ko tev sniedz regulāra pietiekama ūdens patērēšana ik dienu. Neaizmirsti par tiem, salīdzini un vēro, kā mainās tava pašsajūta, tavs izskats, patērējot pietiekamu ūdens daudzumu. Galu galā – ūdens dzeršana ir tā lieta, ko tu dari tikai un vienīgi sevis dēļ! Tu palīdzi sev, savam organismam būt veselākam, možākam un skaistākam – vai tad šī nav vislabākā motivācija?

 
Lasi arī - ŪDENS un tavas ādas SKAISTUMS – pastāv būtiskas SAISTĪBAS

Saistītie raksti

5 lietas, kas jāzina, lai veikalā nopirktu LABU minerālūdeni

ŪDENS – PALĪGS pret sliktu garastāvokli un depresiju

Kā ŪDENS dzeršana UZLABO darba spējas?

Skaists IEDEGUMS - atkarīgs no ŪDENS dzeršanas paradumiem

6 BŪTISKAS pazīmes, kas liecina - tavs ĶERMENIS ir atūdeņojies



Pastāsti draugiem: draugiem.lv twitter.com twitter.com

> Komentēt

Una (viesis), 2014. gada 18. februāris, 11:20

Nu super, ka šo uzrakstījāt, tā ir lieta, ar ko es "mokos" un pie kā sevi mēģinu pieradināt jau labu laiku. Laikam galvenais ir "noturēties" tās pāris nedēļas, lai ūdens dzeršana kļūst par ieradumu.

Ziņot par nekorektu komentāru
? (viesis), 2014. gada 18. februāris, 11:28

Pag, vai tad minerālūdens nav tas pats kas gāzēts ūdens?

Ziņot par nekorektu komentāru
Burbulis (viesis), 2014. gada 18. februāris, 12:58

Minerālūdens ir ūdens, kura sastāvā ir minerālsāļi, savukārt gāzēts ūdens var būt gan ūdens, gan minerālūdens, kurš ir ar gāzi, kas ir pievienota ražošanas procesā vai arī jau tāds ar burbulīšiem nāk ārā no zemes dzīlēm.

Ziņot par nekorektu komentāru
Slampa (viesis), 2014. gada 18. februāris, 13:22

Es arī mocījos, kamēr iemācījos dzert ūdeni, bet tagad labā lieta ir tāda, ka ir pieradums un organisms pats pieprasa ūdeni.

Ziņot par nekorektu komentāru
Es (viesis), 2014. gada 18. februāris, 13:53

Man sākumā ļoti palīdzēja pierakstīšana. Zināju cik daudz ūdens katru dienu jāizdzer, tamdēļ biju to "sadalījusi" visas dienas garumā. Sekoju, lai piem. līdz plkst, 12:00 man būtu izdzertas jau 4 ūdens glāzes, katras iztukšošanu piefiksēju uz papīra ierakstot laiku, ja šis ceturtais trauks vēl nebija tukšs, tad ļoti centos to izdarīt līdz 13:00 utt. Tagad jau 2 gadus bez pūlēm un piespiešanas izdzeru 2l tīra ūdens katru dienu.

Ziņot par nekorektu komentāru
1  2  3  4  


kontakti    |    reklāma    |    espati.lv    |    kļūsti par autoru    |    saistību atruna