espati.lv

Skaists IEDEGUMS - atkarīgs no ŪDENS dzeršanas paradumiem

Skaists IEDEGUMS - atkarīgs no ŪDENS dzeršanas paradumiem

Autors: Dagnija Millere-Balandīna
Foto: bigstockphoto.com
2014. gada 11. augusts

>   Izdrukāt
>   Nosūtīt

Ir sācies siltais periods, kas nāk ar skaisto laiku un tam piedienošajām saules peldēm. Taču šai laiskajai nodarbei līdzi nāk arī rūpes par savu ādu – mēs taču pēc sauļošanās to vēlamies redzēt zeltaini brūnu, maigu, gludu un starojošu, vai ne? Kā viedi cilvēki mēdz teikt – āda ir veselības spogulis. Izrādās, ka skaista iedeguma iegūšanā un iespējami ilgākā saglabāšanā, būtiska nozīme ir taviem ūdens dzeršanas paradumiem!

ŪDENS ĀDAS SKAISTUMAM
Ir skaidrs, ka bez ūdens nav dzīvības – cilvēka organisms (tajā skaitā arī ādas slānis) vismaz 70% sastāv no šī šķidruma. Pat ādas virskārtā (epidermā) atrodama ūdens koncentrācija – apmēram 13%. Ja ādai, kas ir kā atsevišķs orgāns, piekļūst pietiekami daudz mitruma, tā viennozīmīgi būs daudz veselīgāka, elastīgāka un izskatīgāka. Šis vizuālais aspekts ir īpaši nozīmīgs tieši vasaras sezonā, kad ķermeni pastiprināti pakļaujam spēcīgiem saules stariem, attiecīgi arī citu cilvēku acu skatiem. Ūdens spēj piepildīt audus un orgānus, kā rezultātā ķermenis un āda kļūst tvirti un nedeformējas. Tādēļ vasaras sezonā ir vēl jo svarīgāk pasekot saviem ūdens dzeršanas paradumiem – vai tu uzņem pietiekamu ūdens daudzumu ik dienu?

 

VASARĀ ĀDA PIEPRASA PASTIPRINĀTU MITRINĀŠANU

Ņemot vērā, ka, cilvēkam svīstot, ūdens no organisma izdalās pastiprināti – iztvaikojot (piemēram, uzturoties ilgi saulē, karsējoties vai sportojot), tas noteikti ir jāatgūst, jāuzņem biežāk un vairāk nekā parasti ikdienā. Āda vasaras gadalaiku aizvada diezgan lielā stresā, jo karstā laikā tā ļoti intensīvi spēj zaudēt mitrumu un kļūt sausa, tāpēc par to ir jāparūpējas jo īpaši – mitrinot ar kvalitatīvu ūdeni gan iekšēji, gan ārēji. Šajā gadījumā vēlams pēc iespējas mazināt arī diurētisku šķidrumu uzņemšanu – piemēram, kafiju, melno tēju, gāzētās limonādes, alkoholu utt., jo tie šajā gadījumā nes sev līdzi vairāk ļauna nekā laba – veicinot jau tā nepietiekamā šķidruma daudzuma izvadi no organisma. Arī pārmērīga sāls un cukura lietošana uzturā paredz to, ka pastiprināti no organisma šūnām tiek izsūkts ūdens. Tātad – ja vēlies, lai tava āda vasaras sezonā un arī pēcāk izskatītos ne tikai iedegusi, bet arī jaunavīga, veselīga un elastīga – atceries, ka tai ik dienas nepieciešams, lai tu dzertu tīru, kvalitatīvu ūdeni!


KO DEHIDRĀCIJA NODARA ĀDAI?

Dehidrēta āda kļūst trausla, sausa, nespodra, nelīdzena un zaudē elastību, kas izraisa mazu krunciņu rašanos un pelēcīgu ādas nokrāsu. Tāpat ādai neizbēgami pastiprinās jūtīgums un mazinās aizsargspējas – rodas lobīšanās, apsārtums, spēcīgs diskomforts, tā nespēj normāli atjaunoties. Protams, tam par iemeslu var būt arī veselības traucējumi – infekcijas, vīrusi, dažādas iekšējo orgānu slimības. Taču, ja medicīniski iegūts atzinums – vesels – tad būtu jāaizdomājas, kā parūpēties par savu ādu, to mitrinot, – dzerot pietiekamu ūdens daudzumu, lietojot atbilstošus mitrinošos krēmus un dzīvojot veselīgāku dzīvesveidu (uzņemot ikdienā vajadzīgās minerālvielas un vitamīnus), kā arī nomainot aktuālo kosmētiku, jo nereti ādas tipam neatbilstošas kosmētikas lietošana (kā arī nepareiza tās uzklāšana un/vai noņemšana) var izraisīt dažādas alerģiskas ādas reakcijas. Arī straujas temperatūras maiņas, saules stari un vējš kairina ādu un padara to trauslāku, tāpēc noteikti neaizmirsti par savam ādas tipam atbilstošu saules aizsargkrēmu vasarā. Nesaudzējot un nerūpējoties par savas ādas labsajūtu un izskatu, mēs viennozīmīgi daudz ātrāk novecojam – izžūstam. Tieši grumbas un ādas atrofēšanās ir zīme, ka audos atrodams nepietiekams ūdens daudzums.

Ādas nozīme mūsu veselības uzturēšanā ir ļoti būtiska – tieši caur ādas orgānu izdalās šlakvielas, kā arī notiek skābekļa apmaiņas procesi. Dehidrācijas rezultātā tiek bojāti ādā esošie asinsvadi, tādējādi tie nespēj atbilstoši funkcionēt (asinis sabiezē), āda neuzņem skābekli un vajadzīgās uzturvielas. Veselīgs cilvēks ar pietiekamu organisma un ādas mitruma līmeni vienmēr izskatīsies labāk, nekā tas, kura ķermenis ir dehidrējies, kurš smēķē, lieto alkoholu un ēd nepilnvērtīgu pārtiku.

LIELISKA FORMA PLUDMALĒ – ARĪ PATEICOTIES ŪDENS DZERŠANAI

Izrādās, ka nepietiekama šķidruma (ūdens) uzņemšana var novest pie liekā svara uzkrāšanās? Patiešām – ja organisms ir dehidrējies, tas sāk uzkrāt šķidrumu organismā kā rezervi, kā iztrūkstošo vielu, un šī rezerve diemžēl pārvēršas tauku šūnu veidā. Toties, ja ūdens ķermenī ir pietiekamā daudzumā, tauku šūnas izšķīst. Ja vēlies, lai saule apstaro tavu ķermeni, kurš ir savā labākajā formā, piedomā jau laicīgi par regulāru ūdens uzņemšanu – cilvēkam ik dienas jāizdzer vismaz 30 ml kvalitatīva ūdens, uz katru svara kilogramu – vēlams, istabas temperatūras. Turklāt ūdens spēj nomākt arī bada sajūtu (ja gadījumā retu reizi nav iespējams ieturēt maltīti). Toties – ja esi saslimusi (ar paaugstinātu temperatūru) vai fiziski aktīva – vēlamais ūdens daudzums, kas jāuzņem, nozīmīgi palielinās. Un vēl kas – ja sajūti nogurumu dienas laikā, arī tas signalizē, ka organismam trūkst skābekļa, un enerģijas – arī tad tavs labākais palīgs būs tieši ūdens – tas spēj būt kā atslēga uz labu veselību, enerģiju, dzīvesprieku un, jā, pat – skaistu iedegumu, jo tava āda būs mirdzoša, gluda, elastīga un ar spēcīgu aizsargslāni.

ŪDENS KVALITĀTE UN LIETOŠANAS IETEIKUMI
Ne mazāk būtiska ir uzņemtā ūdens kvalitāte – tam jābūt tīram. Viens no veselīgākajiem šķidrumiem ir tieši kvalitatīvs minerālūdens. Ieteicams pirms tā iegādes kārtīgi apskatīt iepakojumu un noskaidrot, kāds ir minerālvielu sastāvs, cik uzticams ir ražotājs, no kurienes ņemts ūdens utt. Dabisks minerālūdens tiek iegūts no dziļurbuma, un tajā atrodamas dabiskas minerālvielas. Ņem vērā – ja ir problēmas ar gremošanas sistēmu, kuņģi, labāk izvēlēties negāzētu minerālūdeni. Organismam nepieciešamo minerālvielu trūkums negatīvi ietekmē kaulu, matu un arī ādas stāvokli, tāpēc būtiski lietot tīru ūdeni ar sabalansētu minerālvielu sastāvu. Vislabāk, ja tiek dzerts vāji mineralizēts, negāzēts ūdens.

Pirms sauļošanās droši vari izdzert glāzi ūdens. Minerālūdens ir ļoti labs mikroelementu atjaunotājs organismā pēc svīšanas tveicīgā dienā. Runājot par termoregulāciju, organisms vislabāk izmantos šķidrumu, kas ir ķermeņa temperatūrā. Karstā laikā dzerot ledaini aukstu ūdeni, slāpes tik drīz nerims, jo, lai to izmantotu, tam vispirms ar ķermeņa palīdzību būs jāsasilst. Interesanti – tikko ūdenī nokļūst papildus garša, krāsa vai smarža (citrons, augļi utt.), mūsu organisms sāk uztvert ūdeni kā ēdienu. Pamatā organismā ir jāatjauno tieši tīra ūdens daudzums – tas palīdzēs uzturēt organismā veselīgu pH līmeņa līdzsvaru. Ūdens – labākais ādas draugs karstā vasaras tveicē!



Saistītie raksti

5 garšīga ŪDENS receptes

Bez ūdens nav dzīvības, bet ir liekais svars

5 iemesli, kādēļ ir vērts dzert dabīgi GĀZĒTU minerālūdeni

Kā dzert ŪDENI, lai padarītu sporta TRENIŅU efektīvāku?

Kā ŪDENS dzeršana UZLABO darba spējas?



Pastāsti draugiem: draugiem.lv twitter.com twitter.com

> Komentēt

Maija (viesis), 2014. gada 12. augusts, 11:18

Tiešām noderīgi, es pat nebiju no šādas puses iedomājusies par ūdens dzeršanu..

Ziņot par nekorektu komentāru
Sofija (viesis), 2017. gada 24. maijs, 13:17

Ūdens ir dzīve! Tas ir ļoti, ļoti nepieciešams mūsu ādai. Ja āda ir tvirta un labi mitrināta, tad iedegums pielīp ātrāk un izskatās smukāks. Ļoti labi var sagatavot ādu sauļošanās sezonai , lietojot kapsulas ar burkānu ekstraktu - Bioactive Carotene. Tie palīdz neapdegt tik ātri un arī padara iedegumu noturīgāku.

Ziņot par nekorektu komentāru



kontakti    |    reklāma    |    espati.lv    |    kļūsti par autoru    |    saistību atruna